Nuže, pro laika je to jakási malá záhada. Někteří lidé se dokonce domnívají, že za tuto pozici majitel prodejních stránek, tedy krátce e-shopu platí. A že čím výše a tím lépe, je tato pozice dražší. Je to jistě zajímavý názor, avšak ani drobátko se nezakládá na skutečnosti. Ta je docela jiná. Pozici těchto webů určuje SEO optimalizace. Čím kvalitnější, tím je web výše. Optimalizace SEO pro Eshop-rychle a s bravurou je heslo firmy, která se právě tímto fenoménem zabývá a má na to své zaměstnance. Prvotřídní odborníky na SEO, ale samozřejmě i na další věci kolem prodejních webů. Když píši prodejních, mám samozřejmě na mysli i ty, které nabízejí nějaké služby.
Tyto weby se staví různě, i když většinou na podobném základě. Mohou být postaveny na jakémkoli redakčním systému, nebo přímo v prodejní šabloně. V tom prvním případě to může být například Drupal, v tom druhém například šablona ve WordPressu. V obou i dalších případech je však zase nutné SEO. Bez něj a jeho vlivu se prodejní stránky posunují stále dozadu až skončí někde na smetišti dějin.
SEO pro Drupal je tedy vlastně jakousi nutností, bez které to nefunguje jak má a dochází k poklesu jak návštěvníků, tak i tržby a firma se tak blíží ke krachu, aniž tuší proč. A přitom stačí se spojit s odborníky, kteří SEO znají a rozumí celému procesu. Tuhle činnost nemůže vykonávat kdejaký nýmand, nebo strejda, který se naučil psát v nějakém textovém editoru. Zde je třeba mít krapet jiné znalosti a musí jich být hodně. K tomu náleží neustále sledování webu a hlídání pozice. Optimalizace totiž není nikdy trvalého rázu, zadávané parametry, dá-li se to tak napsat se neustále mění. A to je právě to, co hlídá SEO konzultant. A pokud se web posune kousek dolů, ihned sjednává v jeho vnitřnostech nápravu. Tak to je stručně o pozici webových stránek po vyhledávání.